lørdag 8. april 2023

Måtte lage hovler

 Har lagt renning på bordveven og er i gang med hovling.

SÅ oppdaga jeg at selv om renninga er passe bred for veven, så har jeg ikke nok hovler.

Det er påske og ingen mulighet til å få tak i nye hovler før i neste uke - og jeg vil veve NÅ.

Lette i hovleskuffen og fant noen få bomullshovler som passa, men det var ikke nok.

Ut i snekkerboden der jeg fant en plankebit, en hammer og 4 spiker med minimale hoder.

Jeg brukte en av de riktige hovlene som mal og satte spiker på 4 plasser.

Da var det bare å knytte nye hovler i samme lengde.

Det ble hummer og kanari på skaftene, - og det står igjen å se om hovlene funker som de skal.

Renninga er bomull 12/3 som er farga sist uke.

Den er ganske ensfarga, bare med litt nyansevariasjon. Fargen er nydelig sjokoladebrun og jeg er spent på hva slags planer som blir satt ut i liver.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar