fredag 7. februar 2014

Jomfruturen med brøyteskjær gikk tålelig greit

Snøen har dryssa ned i hele dag og når jeg målte 20 cm snø på vegen var det bare å trå til. 
Jeg hadde avslutta Telemarksløper med lininnslag i dag og kommet et stykke på veg på en med innslag av mercirisert bomull i rødt. Det blir nok en typisk juleløper.

Gårdsvegen er sånn ca 600 m lang med en korketrekkersving like før hovedvegen. Jeg har aldri kjørt med brøyteskjær før og det gikk helt greitt på rett strekning, men når vegen svingte hadde jeg ikke helt kontroll. Det gikk relativt greit, men vegen ble smal og ikke helt slett i svingene.
Da jeg kom opp til hovedvegen kom det noen biler, men jeg fikk da rygga og satt traktoren i riktig retning før jeg måtte ut og pynte litt på kantene med manuell snøskuffe.
Sannelig er det godt at en har mannfolk i huset som gjør denne jobben til daglig.
Samtidig tenker jeg på at det er greitt å få prøve seg. En vet aldri når en må trå til med både det ene og det andre.

Da skal jeg plukke frem strikkepinner og tykt garn og prøve meg på en hals som Linda viser i en fornøyelig blogg.
Oppskrift? Nei da, det går nok bra uten - og blir det ikke bra spørs det om en må rekke opp og prøve på nytt . . ? 

Ønsker Åshild og Marit og andre som leser dette ei riktig fin helg!

Er forresten i gang med ei sjokoladekake med kajennepepper blanda i en saus av kaffe, brunt sukker og kanel som bobla på komfyren i 20 minutter.
Ble frista til å prøve da jeg fulgte en episode av "Kakekrigen" på en eller annen kanal. Oppskrifta fant jeg på nett, men den var sannelig ikke særlig lett å følge, så jeg er innmari spent på resultatet.

2 kommentarer:

  1. God helg til deg og! Spennande med den kaka du bakar. Jammen er du tøff som hoppar i ting med begge beina, både brøyting og baking.

    SvarSlett
  2. Hei! Søkte litt rundt på nettet etter telemarksbragd og kom over bloggen din. Du lager utrolig mye flott. Tar du bestillinger? Mvh, Lene

    SvarSlett