søndag 9. februar 2014

Strikkehalsen som skal rekkes opp



Takk til yr.no som tipsa meg om at det ble skikkelig regn etter kl 12.  Da tok jeg trimturen fra morgenen og fikk avslutta en tykkpinnehals mens gutta strevde på klisterføre i Sochi.

Halsen er strikka i tolagt garn og pinner nr 10.
Det er et rett stykke som er sydd sammen  litt på snei.


Jeg liker snippen foran og at det blir en nedbretta kant, men er ikke så begeistra for snippen som kommer bak.
Hva gjør jeg da?
Jeg rekker opp ca halvparten og feller i ene sida slik at jeg unngår baksnippen.
som tipsa meg om oppskrift og at det er bedre å rekke opp enn å putte et litt mislykka produkt lengst inne i skapet . . .

Da jeg var på bytur i går snubla jeg nesten i ei garnkurv med noe nydelig garn i alpakka/ullblanding. Det var løst tvinn og ujevnt spunnet. 
Ser det for meg som innslag i vevd skjerf, eller kanskje en hals omtrent som den jeg strikka . . . 
Nå blir det jakt i garnlageret etter renningsgarn som passer. 
Begynner å bli lei av å veve skillbragd.


 

Gubben er hjemme og tar seg av brøytinga, så da ble det litt tid på vevstua i dag også.
Greit å vite at jeg kan få snø av vegen hvis jeg må, men kjørebanen ble smal og ikke særlig god å bruke.
All ære til gubben min og alle andre snøbrøytere som kan dette og som gidder å stå opp midt på natta for at vi skal få gode veger å kjøre på!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar