onsdag 21. august 2019

Smal renning - raskt å veve




Renninga er bomull 12/6 og egner seg best til innslag med smale filler.
Jeg fikk lyst til å prøve Klosterfønster med innslag av garn, og fant noe restegarn som jeg la dobbelt.

Det ser brukbart ut, men jeg hadde ikke så mye av hver farge, så det blir til en kort løper eller ei pute.



Klipte ned etter denne løperen.

Artig å se hvor ulike mønster en kan få med ei slik hovling.

Hovlingsmønsteret heter Klosterfønster og skal veves med rett gjennomgående trøing, med tre skytler og helst tre farger.

Når en bruker en farge i innslaget kan en få frem et rosemønster. 
Jeg har toskafttrøer i tillegg og da blir det mønster på toskaftbunn.

Når jeg knytter frynser på løpere bruker jeg bare tre tråder i knuten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar