mandag 18. juli 2022

Har montert min egen Erica!

 

Lærte for mange år siden at kontramarsj var det eneste brukbare overbinding på
vev. Har likevel beholdt min første lille trinsevev. 

På de fleste vevstuer jeg har vært med har det stått en tangentvev så jeg har da prøvd. 

Etter hvert som jeg ble vev-avhengig ble det et savn ikke å kunne veve ute.

Tenkte jeg skulle flytte ut den lille trinseveven, men endte opp med tangentveven med to skaft  - som har redda sommeren til nå.




Sist tirsdag satt jeg i timelang bilkø og surfa bl.a. på vevsider. Ble hengende ved Per Styve sitt innlegg om Ericaveven. 

Har lest om den tidligere og tenkt at jeg har vever nok.

På Spinnviltsida sto det at de hadde EN Erica på lager.

Nå er den min!

Pakken med den smekre veven Erica kom som byggesett med infohefte på engelsk.
Fant en video fra Louet som viste hvordan en satte den sammen og nå er renninga på!


Dette er bak på veven før påsveiping.
 Det gikk som en lek å fordele renninga på den innebygde  sveipekammen og dra renninga på.

De to stålrørene fungerer som skillepinner.

Nå er det hovling som står for tur. 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar