søndag 17. juli 2022

Verandaveving med toskaftborder

 Verandaveven har fått ny renning. Den lever på nåde, men det er vanskelig å kvitte seg med en vev. 

Skillet er dårlig, og veven holder bare så vidt sammen. Jeg redda den fra å bli bålmat og har hatt noen fine dager ute med ullgarn på bomullsrenning. 

Ettersom den bare har to skaft så er det ikke så mange 
muligheter.

Jeg hadde ingen erfaring med tangentvev da denne havna hos meg. Denhadde bare ett skaft som passa. De tre andre var ødelagt.

Jeg gjorde noe dumt og limte sammen skaftramma på en annen. Skjønte etterpå at den skulle være løs for å tre på nye hovler.

Dessuten ble den for kort og passer ikke særlig godt i sporene.

Med stor tålmodighet går det på et vis . . 

Jeg får i alle fall brukt opp mye restegarn!

Dårlig skille har den også .  .


MEN, - det er gode nyheter i sikte!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar