fredag 16. desember 2022

Silkefiber til rokken!

 

Lenge siden jeg har spunnet garn. Har noe ull liggende, men jeg har enormt mye kjøpegarn, så rokken er mest til pynt.

Jeg er så fasinert av de som vever bæresjal og av det garnet de bruker.

Det er ofte flerfarga garn både i renning og innslag og jeg har en mistanke om at det kan være silke.

For temmelig mange år siden var jeg i Gudruns Ullbod for å kjøpe natriumditionitt  til indigofarging. 
Jeg ble fasinert av noe silkefiber som hang der og det har hengt på vevstua mi til pynt.

Nå har jeg tatt frem rokken og silkefibrene og prøver meg frem.

Jeg bruker en tynn ulltråd sammen med fibrene og garnet blir tidvis tykt og ujevnt. 

Skal prøve med bare silkefiber, men så er det denne jula som kommer i veien og lager krøll i mine planer.

En finner mange bæresjal på pinterest og andre plasser  

Om en ikke har baby, så kan en veve og bruke til sjal og bluse.


Siste bildet er lånt fra pinterest.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar