mandag 26. desember 2022

Snart er julen slutt !



 Fant denne artige tegninga på nett for et par år siden. Håper at eieren godtar at jeg låner den.

Regner med at flere enn meg som ser frem til normale dager igjen, med avis i postkassa og vanlige hverdager.

Tangentveven er tatt frem og jeg planlegger at vevåret 2023 skal stå i toskaftets tegn.

Det er så mange fine og enkle mønster som egner seg godt til skjerf og sjal.


Åsa Martinson hadde en adventskalender på Vävspolen for et par år siden. Bak hver luke fant vi et nytt vevdiagram med toskaft og noen med kypert.


Åsa og mannen har delt sin kunnskap på m-e.se og der finner en svar på mange vevspørsmål og mange diagram til bindinger.



I et ukeblad fant jeg tips til skjerf som kan veves på enkel båndgrind.

Det er fargeeffekten som gjør enkle bindinger til bra produkter.

Jeg er i gang med et Ukrainaprosjekt og vil veve skjerf av noe av alt garnet jeg har samla i hyller og skap.

J



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar