fredag 7. desember 2012

Endelig i veven - og så kom Vãvmagasinet!

Desember er måneden da det skal handles litt eksra, ryddes litt ekstra og vaskes på plasser som ikke har sett våt klut på ei stund.
Det blir ikke prioritert når ei ny jomfruelig renning står og venter på vevstua.
Er i gang med ei rye av aller enkleste slag.
Lerretsbinding med "panamatreing". 

Så kom desembernummeret av Vãvmagasinet denne uka med masse inspirerende stoff.
Der er rosengang tema, og det blir gitt en grei forklaring på forskjellen på løs og bunden rosengang.
Noe vi var usikre på og diskuterte på Trådsnella.


Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal få snudd bildet?
Det er tatt rett veg, men snur seg når jeg sette det inn her .  ..

2 kommentarer:

  1. Filleryen er kanskje av det enkle slaget, men flott var den i alle fall!
    Kjekt å få blader som inspirerer :)
    Det med rosengang håper jeg å lære mer om etterhvert som jeg får veve-erfaring ;)
    Hvorfor bildene snur seg vet jeg ikke, men jeg opplevde det samme i går....

    SvarSlett
  2. Så lys og lekker fillerye du har i veven, veldig tiltalande! Godt du kan kose deg med veven til tross for det er snart jul. Jul akjem no heldigvis om ikkje kvar ein krok er rein.

    Eg har nett starta abonnement på vevmagasinet, gleder meg til det startar dette ned i postkassen min,

    Synes det er rart bilda snur seg under vegs, det kan eg ikkje forklare.

    SvarSlett