søndag 9. desember 2012

Jarekanter fra pleddfabrikk

Jeg var så heldig å få flere kartonger med jarekanter i ull fra en pleddfabrikk.
De er raske å veve av, ryene blir varme og ligger støtt på gulvet.
Det er spørsmål etter slike til sengeforleggere, og jeg prøver å veve to som er relativt like.

Ettersom snøen laver ned så ble det ikke tur i dag, og da er veven i farta.
Snart ferdig med nummer to med mørke blått innslag.


   En blir fort lei av å veve ensfarga, og fillehylla på vevstua frister med gardiner og sengetøy i alle farger.
Spørs om det blir ei lys rye med noe blått neste
 gang.


Jeg har selskap på vevstua når det er så kaldt ute.
Bikkja koser seg og tar ikke notis av at veven dunker og fillene støver.



2 kommentarer:

  1. Hørtes deilig ut med sengeforlegger i ull!
    Og så må jeg si at det er litt av en fillehylle du har -gir rom for mye utfoldelse i veven :)

    SvarSlett
  2. Nå ble jeg virkelig glad. Tenk å finne komentar fra en med samme interesse som meg. Har bare funnet vevere som blogger i Sverige. Ser at du lager mye fint i vevstua di. Gøy å rote i fillehaugen og planlegge neste matte. den rosa hos mef er i rosengang. Jeg har solgt flere i rosa og lyseblått som er vevd på den måten.
    Jeg har 2 vever i vevstua og 2 i kjelleren, men nå skal de i kjelleren pensjoneres.
    Sonja

    SvarSlett