søndag 27. oktober 2013

På epleslang med restegarn

 Det hoper seg opp med restegarn. Både vevgarn og strikkegarn.
På ei side om restegarn fikk jeg tips om å hekle ei kurv i fastmasker. Det ene bilde etter det andre kom med lekre korgen med stive vegger - som sto av seg selv. . . 
Da mi var ferdig hang den med ørene og så ganske mistrøstig ut.
Den måtte ha noe inni for å se bra ut.
Naboens hage ble redninga. Vi sneik oss ut i skumringa og plukka nedfallsepler.
Nå mumser vi eplekake og syltetøy.
Enda et restegarnsprosjekt er under oppseiling, 
Jeg samla svart garn i ulike kvaliteter og noe blå/grønt og begynte og strikke. Ermene først. To ermer på en rundpinne - uten mønster.
De ble ganske spraglete.
To forstykker ble i rettstrikk og i striper.
Nå er bakstykket snart ferdig og jeg lurer på hvordan jeg skal få montert det hele og om jeg noen gang kommer til å bruke kreasjonen. 

Hovedsaken er at jeg koser meg med strikketøy foran TV'n og at restegarnet blir borte!

Det er vevinga som er hovedprosjektet.
Et sengeteppe i lyse farger er snart ferdig, og da ligger ei svart renning klar.

1 kommentar:

  1. Heldig du som kjem i gang med veving, her har det stoppa opp, syr bunad innimellom strikkinga.
    Spent på den genseren din, vert sikkert eit yndlingsplagg når den er ferdig. Håper å få eit bilete her. Korga er fin, gjorde seg absolutt med naboens epler oppi.

    SvarSlett