mandag 9. februar 2015

Frynseveven del 2 i startgropa

Ferdig med første del av restegarnsveven som nå får navnet Frynsevev. 
Jeg fikk plass til de 12 metrene renning på tøybommen uten noe nedklippin underveis. Nå sitter jeg med mange store frynsenøster og er spent på hvordan dette skal bli.

Starta med i slutten av januar. Renninga er bomull 12/3 og innslag er sammennøsta restegarn av ulik kvalitet.

Jeg tredde 8 tråder i hver 12.tinn i ei 40-skei. Skeia bærer preg av at det var ei tøff behandling.

Jeg klipte opp i mellomrommene og starer opp i morgen med å veve FRYNSERYE.
 



 Voss husflidslag har laga en beskrivelse som finnes HER

 Jeg var så stolt av at søndagens vannbakkels ble så bra. Det jeg ikke tenkte på da jeg fylte bakkelsene med krem, var at deigen var uten sukker. 
Da bør fylla være søt.
Jeg knuste pulverkaffe i en del av kremen og vanilje i resten.

I kveld har jeg lagt i en relativt søt sjokolade mossè og er spent på hvordan det smaker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar