torsdag 12. februar 2015

Vår i lufta

Sola var så pass varm i verandakroken i dag at jeg tok med noen nøster med jarekanter ut i frisk luft.
De har et kobbel kvite renningstråder som må nøstes av før bruk. 
Det er arbeid som støver og fint å gjøre utadørs.
Det er stor variasjon i luggen på jarekantene. De kommer fra et pleddveveri i Vestfold som stengte dørene for minst 10 år siden. 
Det blir fine og lodne ryer av dette som innslag, men litt vanskelig å få de pene


Det ble såpass varmt at det ene plagget etter det andre gled av og jeg måtte inn etter både vann og en niveaboks.



Er ikke sikker på om tidlig februarsol gir farge, men en kan håpe.

Før jeg gikk ut avslutta jeg første prøve på sniljeflossveven.

Første prøven blir ei pute.
Jeg starta påen ny rye med snodde stimler/sniljer og med tyngre/tykkere innslag mellom sniljene.

Er spent på om denne snoingen på spoleapparatet er verd arbeidet. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar