onsdag 25. februar 2015

Resteryer og rosa brøddeig.





Dagene går til å veve ned ei kvit matterenning. Jeg har tatt fatt på gamle fillenøster og rester fra tidligere fillevever.


 Jeg liker ikke å kaste, og nå får jeg brukt opp matterenninga som har stått ei stund og fillerestene som tar opp plass.


Renninga er litt over en meter bred og er tredd i panama. Er ferdig med ei rye på ca 2, 70 m og er i gang med nummer to. Den første ble i et parti gul/kvitt og et parti brun/beige.


I dag starta jeg med ei rye i grå nyanser.

Første partiet ble 30 cm, så får jeg gruble på fortsettelsen etter at jentene har gått VM i Falun i et forrykende snøvær.

Heldigvis ble det gull på Sverige.


Brøddeigen bærer også preg av at jeg ikke liker å kaste. Rødbetsaft som var i glasset etter at rødbetene var spist, havna i deigen . . . .

Brøddeigen bærer også preg av at jeg ikke liker å kaste. Rødbetsafta som var igjen i glasset da rødbetene var spist - havna i brøddeigen .  ..




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar