tirsdag 4. desember 2018

Enkel framknytting



Da jeg nylig klipte ned to tepper fra veven så knytta jeg sammen renningstrådene med en god knute helt ytterst.

Når jeg nå skal starte opp med ny matte så trer jeg en kraftig tråd mellom disse  endetrådsknutene og garnbomkjeppen.

Jeg starter med å knytte fast tråden i enden av kjeppen.
En runde rundt kjeppen mellom hver gang jeg drar den gjennom midten av knutene.

Det er viktig at knutene ikke går helt frem til kjeppen. 
Det trengs litt rom for å stramme renninga.

Når renninga kjennes jevn og stram, så knytter jeg den tykke tråden fast i andre enden av kjeppen.

Etter å ha brukt denne fremknyttingsmetoden noen ganger mener jeg at den er både raskere og bedre enn den gamle måten der en knytta garnbunter fast fra midten og ut mot begge kantene.
.... og den er mer økonomisk, særlig når en har ei renning som koster mye .   .


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar