mandag 3. desember 2018

Klipt ned 2 tepper i ull


Var spent på hvordan de to teppene med kjerringtenner ble, så jeg tok saksa fatt i dag.
Det var praktisk å starte vevinga med to spiler - greit å klippe mellom.

Samtidig som jeg klipte tepperullen fra veven så knytta jeg knuter på renninga som hang igjen på veven.


Da er renninga sikra mot å gli ut av skeia og det går raskt å starte på neste prosjekt.

Rullen består av to tepper vevd av garnrester av ulike kvaliteter.
De er nøsta sammen slik at de har omtrent samme tykkelse,
Det første teppet har kvit bunnfarge og jeg har laga border av kjerringtenner og striper av farga garn.
Det fines ikke system.
Jeg bare brukte fantasi og farger etter humør og hukommelse.

Inspirasjonen til det kvite teppet fant jeg HER


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar