onsdag 23. februar 2022

Fortsetter med ullrenninga

 



Dette skal bli skjerf .

Jeg hovla og tredde i skeia, prøvevevde og oppdaga at jeg hadde hovla feil ganske nære venstre kanten.

Tok opp og fant at jeg ville prøve å tre i hovel og skei samtidig.

Vet det er noen som gjør det slik alltid, men nå passa det bra og prøve.


Jeg fant frem en krok jeg kjøpte da jeg var på Rydal veveri. Den var passe stor til å komme gjennom både hovel og tinn.

Det gikk greit, men tror nok jeg kommer til å tre hovler først og skeia etterpå - slik som jeg vanligvis gjør.

Oppdaga temmelig raskt at jeg hadde gjort en generaltabbe da jeg hovla. 

Det jeg har vevd ligna ikke på bildet i oppskrifta, men jeg oppdaga fort hva jeg hadde misforstått.



Første skjerfet er snart klart og jeg er spent på hvordan det blir etter vask. Jeg kommer til å fortsette uten å hovle om. Tenkte det kunne bli enda to skjerf.

Skal trø litt annerledes på neste skjerf og så vil jeg endre nedknyttinga litt også. 
Spennende dette: - nå har jeg komponert mitt eget mønster!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar