søndag 13. februar 2022

Makrame og sølvtøy


 Ble ganske overraska da jeg så hvor mye en må betale for bestikk i sølv.

Jeg hører til den generasjonen som fikk sølv i dåpsgave, til konfirmasjon og i bryllupsgave.

Jeg har sølv i kjøkkenskuffen og bruker det nesten hver dag.

De store gamle skeiene og gaflene bruker jeg til middagsserveringa og teskeiene når vi spiser is eller kake eller i syltetøyskåla.

Det meste er arvegods og har ulike mønster. Noen har monogram.

Det undrer meg at spiseskeiene er så store at de virker unaturlige å bruke for oss til suppe eller grøt.


Så var det makrameen. Siste vevnaden jeg tok ut hadde ganske lang fryns. 

Tenkte å prøve meg på  en makramekant, men det blir ikke særlig
vellykka.

Tenker jeg finner ei butt nål og plukker knutene opp.

Så på OL i dag og 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar