mandag 9. desember 2013

Ripsruter - to trøer og to renningsfarger

Første gang jeg så denne måten å lage rutematter på, ble jeg nyskjerrig da det bare var to trøer og matta hadde ulik effekt på rette og vrange.
Den er rent med anna hver lys og mørk tråd, og innslaget er annahver tråd og filleremse.

Stripevirkning i renninga kommer av at to tråder av samme farge er tredd ved siden av hverandre.

 
Innslaget får rutemønster når to filleinnslag kommer etter hverandre.

På vrangsida blir hovedinntrykket lyst på midtstykket. 

Enkel måte å lage rutemønster på.



Før helga dumpa det såpass mange julehilsener i postkassa at jeg måtte se på kalenderen. 
Fant ut at det var lenge til jul enda. Likevel endte det med at jeg ble sittende foran pc'n og forfatte noen julebrev jeg også. 

Jeg skriver til hver enkelt, men starten og avslutninga blir lik i de fleste.
Mange år siden jeg slutta med håndskrevne brev. Må spare skrivehanda til strikkepinner og heklekrok . . . 

Deilg følelse å se en de ferdig frankerte julebrevene ligge klar for den røde postkassa.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar