onsdag 6. januar 2016

Blir det gardiner eller vaffelvev . .


Jeg har tredd gardinrenninga i 50-skei, men mønsteret kommer ikke frem slik som jeg ønsker.
Det gule innslaget er tynn ubleika lin, men planen var å slå inn med kvit merceriset bomull 12/3 som i renninga.

Da her jeg tre valg:
- la det stå til og håpe at mønsteret kommer frem når gardina kommer ut av strekk og får henge fritt

- tre om i 40-skei, men da blir gardina mye over 1 meter bred, hvis jeg ikke drar ut ca 30 cm renning

- veve en bit til et lite vindu, klippe ned og tre om til vaffelhånduker.

Planen var å sette opp vaffel i 12/3 og slå inn 
med farga lin, cottolin og bomull.

Akkurat nå er jeg i villrede og litt lei.

Heldigvis har jeg flere vevstoler og leker med mysteriet rosengang.

Det er så mange muligheter både med hovling og tykkelse på innslag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar