søndag 31. januar 2016

Kjært barn har mange navn . . .



Forstørret rosengang . . Fantasihovling . . . Skridende rosengang . . Gammeldags rosengang


Det tok mer enn et år før jeg fant ut at det var denne hovlinga som ga det uttrykket av rosengang/rosebragd som jeg lette etter.

Så ei fillerye på Vävdagene i Glimåkra som jeg ikke kunne glemme, men som jeg heldigvis hadde tatt et blide av.

På vevkurs i Rauland ga lærer Eli meg et tips - og så dukka hovlinga opp på Vävspolen.
Jeg hadde ei kort kvit renning igjen på bommen og fikk prøvd meg frem.
Da jeg skjønte at dette var riktig hovling så laga jeg ei ny svart renning som ble knytta sammen med den kvite BAK på veven.
Dette lærte vi på VEVOPPLÆRINGA sitt kurs i Rauland i høst.
Det å få praktisert det en nettopp har lært er gull verdt!
Jeg knytta sammen renningene uten å røre trøer, hovling eller kontramarsj.

Så var det bare å prøve seg fram med tykke og tynne innslag - med enkle og doble - til en finner det uttrykket en leter etter.
Det virkelige uttrykket finner en ikke før vevnaden er tett ut av veven.

1 kommentar:

  1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ mua hàng mỹ từ dịch vụ order hàng mỹ hay nhận mua nước hoa pháp từ website nổi tiếng hàng đầu nước Mỹ mua hàng ebay ship về VN uy tín, giá rẻ.

    SvarSlett