fredag 15. januar 2016

Bølgemønster som trolig blir bordløper

Det er fremdeles rosebragd i begge de to vevene jeg bruker for tida. 
Den med svart renning venter på at jeg skal skjære nok svarte filler.

Den smale renninga i den lille veven funker som prøvevev og nå pøser jeg på med restefiller i bølgemønster.
Enkel trøing 1-2-3-4 to ganger med hver farge.
Viktig med ensfarga bord annen hver gang hvis bølgene skal komme frem.
Så kommer restefillene mellom.
Når jeg ser bildet, ser jeg at den blålige borden stikker seg ut.
Hvis jeg bruker lignende farger i ei stor rye, så vil jeg unngå blått . . . 

Jeg har ikke katt som klatrer i vevstolen.
Selskapet mitt på kalde dager er Border collien Tina som koser seg på oppvarma golv og et fargerikt dynetrekk.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar