torsdag 28. januar 2016

Rosengang = rosebragd . . .

Den brune rya er vevd av helsyntetiske gardiner og den veier lite.
 Er redd for at den kan skli på et glatt gulv.
Liker bomull bedre.

Jeg har flere av de brune, blanke gardinene, men de skal brukes i panama eller kypertbinding slik at den blir tettere og tykkere - eller velge ei glisnere skei. 
Vanligvis bruker jeg 30/10.

Det er ikke ofte jeg vever i vanlig lerretsbinding lenger.
Synes at mattene blir for tynne.

Nå er det rosebragd som er tema og da vil jeg ha lerretsbinding mellom rosebordene

Roseborden blir ulik på de to sidene av matta, men ikke slik at det blir tydelig rette og vrange.

Jeg liker den øverste best

Hovlinga kalles "fantasihovling" av mange i Sverige, men kan hende er dobbelhovla rosengang en grei betegnelse.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar