mandag 17. juni 2013

Slåttefestivalen i Hjartdal med husflidsutstilling

I 2019 er slåttefestivalen lørdag 15.juni. 



I mange år har det vært NM i ljåslått i Hjartdal.
Her samles deltakere fra hele landet som konkurrerer i flere klasser med stuttorv og langorv.
Det skal slåes raskt og slåtteskåren skal være jevn og fin etterpå.

I tillegg til slåtten er det underholdning og salggsutstilling av husflid og håndtverk.





Jeg ser at det er nyttig å ta bilder av egen stand.

Var ikke klar over at standen min var så rotete!
En av de andre solgte farga saueskinn og gammeldagse river med spikka tretinner.

Rivene gikk som varmt hvetebrød!









Geir Morten Kåsastul hadde nydelige rosemalte skap til salgs.
Jeg forelsket meg i det røde, og det ble med meg hjem!

 

Konsert med Odd Nordsoga og Ingebjørg Harman Bratland samla mange tilhørere.

Stemmene kler hverandre og de sang viser og stev som frydet flere enn meg - og så delte de ut klemmer og signerte cd'er.


2 kommentarer:

  1. Det høres ut som en morsom festival! Og å lage stand synes jeg er skrekkelig vanskelig - og din ser da slett ikke verst ut :)

    SvarSlett
  2. Dette høyrdes ut som eit hyggeleg treffpunkt. Så mange fine ryer du hadde for sal. Gode å sjå der du hadde hengt dei godt utover. Mange andre flotte ting å få kjøpt, skapet ditt ser nydeleg ut.

    SvarSlett