mandag 4. august 2014

Løper fra bruktbutikken

 Var innom en bruktbutikk og falt pladask for en løper som var like fin på begge sider.
Jeg ble stående å se på hvordan den var vevd, men var helt tom i hodet. Enden på visa ble at jeg betalte 200 kroner og så ble den med hjem.

Renninga er i svart bomull og innslaget ser ut til å være i linstry eller cottolin  + en tynn bomullstråd i omtrent samme farge. Det blir et fint fargespill. 

Det er så korte sprang at jeg tror teknikken egner seg for filleryer også.
Men er det rosebragd?

Jeg må sette meg ned med nål og målebånd og finne ut hvordan den er hovla og hva slags skei som er brukt. 

Det har regna et par dager og jeg er ferdig med rya som har daldrãll i ytterkantene. 
Har lyst til å klippe ned, men vil veve litt mere på den.
Et par stoler trenger trekk, og jeg vil prøve med nye farger og lage noe i samme veven.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar