fredag 29. juli 2016

Potetkaker og tur i nabolaget

 Ingen veving i dag.
Lovte å levere honning til Straumebui i Øyfjell som ikke er så langt unna.

Det er en festlig butikk som selger lokal mat, garn,noe interiør og masse festlige barneklær og fornuftige leker.

De holder til i et gammelt lokale med særpreg - også står dette festlige lokkeskiltet i vegkanten.


På hjemvegen var jeg innom en av de få små kolonialbutikkene som er igjen i distriktet.

De tar inn varer som hytteturister og lokalbefolkninga ber om og det finnes et unikt utvalg i øl fra mange av de små mikrobryggeriene som popper opp både lokalt og sentralt.

Mange har fantasifulle etiketter som frister til prøvesmaking.
Jeg fikk med meg Myrvann fra Odalen og St. Halvard. Så får vi se om de svarer til forventningene.

Hadde tenkt å spise på Kafe Matglede i Straumekrysset, men de åpna ikke før senere - så da gikk vegen hjemover og det ble potetkaker med brunost.

Ettersom kjelleren er full av gammelpotet burde jeg steke potetkaker selv, men da jeg fant potetkaker med 84% potet i butikkhylla -  da slo jeg til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar