mandag 24. juni 2019

Noen feriebilder

Polarsirkelen
I år ble det en lang ferietur først i juni.
Vi reiste med buss til Bodø, ferge til Moskenes og kjørte hele Lofoten i alt for raskt tempo.
Vi hadde en stopp på Å - lengst ute på fastlandet og en stopp på borg der vi var innom vikingmuseet.
Her ble det vevd på oppstadvev og jeg lærte å lage enkelt hovelsystem som jeg vil prøve på den vevstøra jeg har.


måker på reir i Å i lofoten
Det var en smak av fantastisk natur, - for å friste oss til å legge en ny ferietur over flere dager i Lofoten og på Helgelandskysten.

Hurtigruta venta med middag og avreise om kvelden.
Maten på Hurtigruta og på Thon Hotell i Bodø var uforglemmelig og det var trivelige folk som jobba på båten.

Utsikten fra de øvre dekkene på MS Trollfjord var spektakulær og vi kom alt for raskt frem til Bergen.
Torskehoder til tørk - lukta pyton . . 

JEG ØNSKER MEG EN NY TUR !!

Fra Bergen og nordover neste gang.

Hadde tenkt at det ble kjedelig på båten så lenge, men tida fløy - og jeg fløy fra side til side for å se alt landskapet vi reiste igjennom.

Kristiansund
Neste gang skal jeg ta med kikkert og være mer forberedt. Kjøpte med ei lita bok som het:
Verdens vakreste sjøreise.
Den tar for seg reisa dag for dag og en del faktaopplysninger om turen, naturen og de 15 skipene. 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar