lørdag 22. august 2020

Ny Pc - litt av ei utfordring . .

Jeg bruker stasjonær pc og trives best med det. Den er kobla til stor skjerm og har godt tastatur - og det kommer ingen meldinger om at batteriet snart er tomt . . 
Den jeg hadde var uhyre treg og da det dukka opp noen feilmeldinger skjønte jeg at tida var inne for å kjøpe ny.

Den gamle hadde Office 2007 og jeg så ingen grunn til å kjøpe nytt program. Jeg hadde spart cd-plata og lette forgjeves etter plass til å putte den inn. 
Det fantes ikke på den nye harddisken!
Vel - det finnes så mange gratis skriveprogram - så jeg skal nok greie meg.
Bilder og dokumenter var overført fra den gamle pc'n til en ekstern disk.
Oppdaga akkurat at word-dokumentene ikke kan vises på den nye pc'n når Office ikke er installert .  .
Jeg får hodepine av slikt!
Erfaring sier meg at etter ei natts søvn, dukker det opp løsninger.

Dette skrev jeg først i juli, men så har jeg ikke kommet inn på blogger før i dag . . 
Håper jeg husker fremgangsmåten - så det ikke blir en måned før neste innlegg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar