onsdag 1. desember 2021

Brødbakemaskina er blitt min venn!

Jeg har sett på brødbakemaskin som en vits - noe ubrukelig vis-vas som er laga for at noen skal bli lurt til å kjøpe . . 
Så forteller min fornuftige venn, Sissel at hun har brukt slik innretning i mange år og nå har hun bakt vellykka surdeigsbrød!

 Når jeg er skeptisk til noe nytt prøver jeg å gi det en sjanse tre ganger.
Først mislyktes jeg med grovt brød som ble tungt og fuktig.
Neste forsøk var heller ikke særlig bra.
Da jeg prøvde med oppskrift på loff med noe grovt mel, ble det nydelig suppebrød.

Måtte prøve en gang til med mer grovt og nå har det gått sport i det. Må finne ut hvor mye grovt mel jeg kan ha i før det blir for tungt.

Brukte stekeutsettelse i går. Putta vann, mel osv i beholderen før jeg la meg og sto opp til herlig nybakt-duft i morges.

Brødet ble supert med kraftig skorpe og passe luftig. Eltekroken ble sittende i, men  jeg venta til brødet ble kaldt med å pirke den ut.

Jeg er solgt!       Gleder meg til neste lettvinte bakedag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar