lørdag 25. januar 2014

Halvdreielsteppe med filleinnslag

Knytter frynser i dag på halvdreielsteppet.

Det ble mer vellykka enn jeg hadde tenkt. 
De litt lange sprangene i mønsteret er slett ikke snubletråder.
Mønsterinnslaget er av trikåremser som jeg har dratt litt i ,slik at de ikke får noen sårkant.

Lerretinnslagene er i ulike nyanser av ubleika kvitt og noen få blanke/skimnelde filler fra ei gardin.
Er ikke glad i blanke flater, men i filleryer synes jeg det er spennende med noen få striper.


 

  Teppet er ganske tynt, men det er så stivt at det ligger godt på gulvet.

For at mønsteret ikke skulle bli for stort har jeg brukt 35/10- skei.



 
I går fikk jeg et spørreskjema fra Kreftregistret om "Kvinner og Kreft" som jeg får med noen års mellomrom.
Det handler om levevaner: mat, bevegelse, kosmetikk, soling, alkohol osv.

Det slo meg at jeg i min 15 timers dag SITTER  i 11 timer og går ute i 45 minutter - store deler av året.

Ettersom kiloene også legger seg rundt midten på denne tida av året, så  plukka jeg frem trugene og tok en times tur i løssnøen i dag.

Trugene er min beste venn om vinteren.
Da kan jeg gå overalt uten å være redd for å skli på isen eller gå på trynet i utforbakkene.

Fin mosjon for bikkja også, for den vil gjerne være foran - og må gå opp spor i nysnøen.


 
Vi hadde ikke gått så langt før elgspor dukka opp.
Ku og kalv hadde ligget i skogsvegen i natt og hadde funnet seg frokost i noen ungtrær som bøyde seg ned. 

Andre dyrespor var det dårlig med i dag.
Reven ligger nok i hiet og drømmer om de tre lammene de tok i skogen her sist sommer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar