fredag 3. januar 2014

YR.no - Slaps, regn eller snø?

Spor i snø
Vi våkna til "herlig slapsevær" i dag dvs: våt snø som tærer på islagt veg. Da kunne vi liste oss opp vegen med bil og fikk oppgradert lagret med melk og frukt.

Yr meldte mye nedbør i ettermiddag og vi håpa på snø fremfor regn. Det kom kaldt regn, men vegen er fortsatt mere kvit enn grå.

Nå har jeg plukka frem hvitløk og paprika som ikke har vært å se på 14 dager og årets første pizza er i ovnen.

 
Den brede fillerya er snart 3 m lang og ganske ferdig.
Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal klippe ned og tre om til et litt mere avansert mønster.
Blir stadig inspirert til å prøve noe nytt når en følger med på FB-sida VEVING
Medlemskap på den sida er en av grunnene til at jeg har skaffa meg en fb-profil.
Jeg er ganske venneløs der så jeg slipper en del mas om venners aktiviteter og stress med å finne ut hva andre driver med til en hver tid.

Veven er 150 cm bred og jeg ville ha så bred renning som mulig. Da er det lurt å bruke ei "kirsstang"  (gammeldags gardinoppheng) eller to når en sveiper på renninga. De holder renninga på plass slik at den ikke glir ut og lager kaos.

1 kommentar:

  1. Smart med kirstang! Jeg har ikke så bred vev, men filleryer står snart på tapetet, og de skal være så brede som jeg får dem i min lille vev :) Godt nyttår, det har vært hyggelig å bli "kjent" med deg dette året!

    SvarSlett