onsdag 1. januar 2014

Lengter etter havregraut . . .

Pinnekjøtt i går og pinnekjøtt i dag. Nå er det slutt på julematen og jeg aller mest lyst på havregraut med rosiner og solsikkefrø.
Nydelige grønnfarger i sol og skygge
Magen strutter og jeg er lei av fet mat. Sånn mat som jeg har gledd meg til å spise nesten ett år.

Det ble ingen ny tur i skogen i dag. Været var så grått og vått at jeg ble stuegris.

Dessuten ble det flere slitsomme turer i går. Jeg gikk tur med bikkja da den plutselig var borte. Jeg ropte og plystra, men ingen reaksjon.

Snakk om naturfarger
Den ville sikkert komme hjem av seg selv, men det var nyttårskveld og bikkja er skuddredd. Den  må holdes inne med høy musikk når rakettene sendes opp.

Det ble klatretur i steinura og jeg så for meg at den kunne ha satt seg fast, brukket beinet eller at den hadde truffet på gaupe eller ulv.

Det gikk bra. Etter 3 timer var den hjemme: våt, tørst og den så redd ut. Den hadde nok hørt noen smell fra  kinaputter eller noe lignende.
 Skal tro om katter er like redde som mange hunder når rakettene sendes opp?
Kvistlav gir lun gulfarge

Hadde planer om å skrape av denne kvistlaven i dag på et tre som vinden hadde lagt ned. Den gir fin gulbrun farge på ullgarn. 
Jeg har planer om å farge med indigo, og da regner jeg med å få en varm grønnfarge med denne gule under.
Deilig å ha planer for vinteren på en nyttårsdag.



I går oppdaga jeg noe nytt: strikkepodcast 1. episode: Tante ull.

Har hørt om podcast før, men det har vært radioprogrammer som en kan høre når en har lyst. Dette var Marianne/ Tante ull og Ann/ Pinneguri som prater om forhistoria da Marianne og Silja starta podcasten Ullstund  i 2010/2011. 
Denne forestillinga skal gå hver 14.dag med ulike tema.
Gleder meg!
Moralen denne gang:  Strikk det du har lyst til selv og rekk opp det du mister lysten til å gjøre ferdig.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar