søndag 12. januar 2014

Snømus i kjelleren og halvdreiel på vevstolen

Jeg ser enden på den brede renninga nå og gleder meg til å klippe den ned.
For at hoppene i mønsteret ikke skulle bli for lange så tredde jeg om til 35-skei.
Det var nok lurt, men jeg synes rya blir litt tynn, og det er vanskelig å slå godt til med så fin skei.

Jeg kommer helt sikkert til å bruke halvdreielborder i andre filleryer også. Er litt spent på om den er brukbar på vrangsida.

En kan lett utvikle mønsteret når en får prøvd med glisnere skei og flere bindepunkter.



Mens jeg satt oppe å vevde var gubben i kjelleren under vevstua.
Der hadde han fått selskap av ei nyskjerrig snømus.
Den hadde ikke skifta farge helt, men var litt brun på hodet.

 




Den klatra på stoler og spann og inn i gubben sin varmedress.
Snømusa er vårt minste rovdyr og en flink musejeger, så vi plukka inn all museåten som var lagt ut - for denne krabaten vil vi gjerne beholde.

1 kommentar:

  1. Nydelig rye du vev på, blir spennande å sjå ho ferdig! Snømusa er søt, men må no tilstå eg likevel er litt skeptisk.

    SvarSlett