lørdag 4. januar 2014

Frynseknytting i takt med radioens Tour de ski og en gryende drøm om spisestuesofa


Det ble så jeg klipte ned de to brede teppene som var tredd i kypert. Det røde teppet har stått på veven i mer enn ett år, så det skal bli spennende å se det i full størrelse.
Tida er inne for å tre om til et litt mere spennende mønster. Jeg har vevd ryer i kypert i mange år fordi de blir tettere og tykkere enn vanlig lerretsbinding.
Det siste året har jeg tredd renninga i panama, og da får jeg slått lerretsbindinga tettere og mindre av renningstrådene vises - særlig hvis innslaget er i mykt stoff.

Nå har jeg planer om å tre om til ei mønsterbinding, når gubben får reparert strammehjulet som var blitt veldig dårlig.



En dag jeg satt og bladde i på ei gjenbruksside kom jeg over dette bildet.
To gamle stoler er satt sammen. Med litt fantasi, verktøy og noen planker kan dette bli spisestuesofaen jeg drømmer om - en variasjon av en sengebenk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar