fredag 24. januar 2014

Endelig ute av veven

Da fikk jeg klipt ned siste del av renninga og har kanta ei av putene med sikk sakksøm.
Så sa symaskina stopp og ville ikke mere.
Fikk i alle fall et inntrykk av om dette er noe å satse på.

Bunninnslaget er lyst ullgarn og halvdreielsmønsteret er i flerlagt restegarn.

Mønsteret minner litt om enkel skillbragd, men her ser en mer av mønsterinnslaget mellom hoppene.


Helt til slutt i renninga lekte jeg med farger og ulike innslagstyper.
 


Det mest vellykka var lerretsinnslag med jarekanter og bord med flerlagt garn.
Da ble ikke bordene så markert. De drukna litt i lerretsinnslagene mellom hoppene.

I den første delen av den gule borden har jeg fått en hullbragdeffekt der flere lerretsinnslag etter hverandre blir ramma inn av enkel bord med tykt jarekantinnslag. 

Planen er nå å knytte neste renning fast til denne og få samme halvdreielsborder i neste renning. 

Dette var spennende!! 


Det snør og snør og herlig kvit snø legger seg i bærbusker og på hagemøblene som står ute.



Nå går det mot kveld og jeg må finne nytt strikketøy etter at 2 luer av et flerfarga nøste er ferdige.

Jeg hadde problem med å komme inn på blggen i går. Nå går det bedre, men jeg har fått besøk av et banner øverst på bloggen.
Noen ganger er det reklame, eandre ganger er det melding om at jeg har lite plass igjen på harddisken.
Jeg bli oppfordra til å klikke for at Windows skal reparere .  ..

Dette er skummelt - og jeg unngår å klikke. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar