søndag 26. januar 2014

To vevde puter og Singer 2000

To puter har fått sikksakksøm i klippekanten og er prøvekjørt i kjøkkensenga.

Litt ulikt mønster og innslag av flerlagt ullgarn både i bord og bunninnslag.

Halvdreiel er et mønster jeg har vevd før i litt grove tekstiler. Mønsterbordene kan varieres i det uendelige ettersom man trer i hovlene.
Det er et typisk mønster som har vært mest brukt til duker og forklær.

Utfordringa i dag ble symaskinsømmene.
Jeg har en GAMMEL Singer 2000  fra 1968. Hun som solgte den garanterte at den ville vare til år 2000   
- og det var jo fryktelig lenge til.

Symaskina har vært med på barneklær, gardiner, lappesøm og klær til meg selv og den har vært min venn i mange år.
Problemet er vekta. 
Jeg falt for fristelsen og kjøpte en billigmodell for noen år siden. Den har vært grei til enkle sømmer, men i dag streika den når jeg mata med filleryekanter.
Ikke så rart i grunnen . . .

Jeg måtte frem med den gamle som tok utfordringa nesten på strak arm.

Jeg måtte imidlertid godta at den bare sydde BAKOVER.
Om det var uvilje eller at den var forlatt i et iskaldt rom vet jeg ikke, men den nekta å sy rett veg.

Det ble en pose til nettbrettet også når jeg først var i gang.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar