torsdag 27. desember 2012

Rødkål og rosa brød.



 Kål gir normalt ikke godlukt, men i jula er den velkommen.
Jeg bruker  rødkål og blir ganske betatt av det fine mønsteret som kommer frem når en skjærer seg inn i kålen.
 


Etter  nye snitt i kålen blir mønsteret enda finere. 
Inspirerer til hekling, brodering eller . . . ?





 Satte tradisjonell brøddeig i dag, og da blir kjøleskapet  saumfart etter rester som kan passe i deigen. Spennende med smak av jul i brødet.

Jeg fant et  glass der rødbetene var spist, og laken sto igjen. Den gikk i brøddeigen som ble ganske så rosa!

Bildet kom feil veg, og jeg skjønner ikke hvorfor.

Sånn er det på nett, en finner ikke alltid løsning på problemene og får ta livet som det kommer.

Nå gikk brødene i ovnen, og de får nok en smak av karve de også, slik som julekålen.

2 kommentarer:

  1. Så flotte mønstre som kom fram! Må ærlig innrømme at jeg tenkte strikkemønster med en gang jeg så bildene :)

    SvarSlett
  2. Naturen byr på mykje inspirasjon, bilda av raudkålen bekrefter det! Nydelig! Kjenner nesten brødlukten her eg sit....namnam

    SvarSlett