tirsdag 10. desember 2013

På tur til Aconcagua mens jeg vever filleryer

Er i gang med ei ny fillerye med dongeryinnslag og noen rødlige striper.

Skrivebokpermen er måle ark slik at jeg holder samme bredde på alle bordene.
Har brukt målebånd tidligere, men det ligger oftest i gulvet når jeg har bruk for det.

Starta dagen med litt husvask og kom meg en tur ut i sola med bikkja før det ble et par timer på vevstua.

Tenker på eldstedattera som er på veg opp til Aconcagua, høyeste toppen i hele Amerika på neste 7000m oh. 
Hun reiste til Argentina i slutten av november og har flybillett hjem lille julaften.
Fikk denne hilsenen i helga:

"Naa sitter vi i Base Camp paa 4300 meter over havet og ser opp paa neste leir oppe i fjellsiden. Vaeret har vaert daarlig i det siste, saa bare en gruppe har kommet opp paa toppen saa langt i aar. Det ser ut som om vi kan faa det til hvis vi er heldige. Vi starter oppover om et par-tre dager. Hele gjengen er i god form saa langt saa vi er optimistiske. 

Skal proeve aa sende ny melding naar vi er nede igjen."
Hun har vært på Elbrus før og på et høyt fjell i Indonesia så hun har erfaring med seige turer. Men dette er nok større vågestykke enn hun har tort å fortelle mora si. De er 6 i følget og en har erfaring fra flere turer dit tidligere.
Jeg krysser fingre og håper at de ikke kommer ut for ulykker og at de erfornuftige nok til å snu i tide.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar