torsdag 6. februar 2014

Nød lærer naken kvinne å spinne - på traktoren . . .

Voldsomt snøvær lærer gressenke å rydde snø med traktor.

I morgen er det meldt uanstendig mye snø og gubben reiser på 2-dagers kurs, samtidig som jeg er utsending til et årsmøte på Notodden lørdag.

Jeg har egen traktor og var en habil traktorkjører for 10-15 år siden. Etter det har jeg skydd traktoren. Den er diger, den bråker og man har da folk til sånt .  .. 

Kom nettopp inn etter en grunnleggende opplysning og påminning, så nå er jeg klar til innsats mot snø i gårdsvegen i morgen.

Skulle gjerne ha sendt denne nedbøren nord/vestover der rein og villsau tørster og flere stygge branner har herja.

 Jeg er glad i snø, men deler gjerne med de som ikke har .  ..

Så var det skillbragdteppene i Telemarksmappa. Har ikke funnet ut om den er i salg, men har tatt bilder av et par tepper.

Det lengste teppet er fra Ofte i Høydalsmo og det andre fra Huso i Vinje.

Det er stor variasjon både i border og farger.
Her kan en la seg inspirere av border og farger og lage sitt eget mønster av farger en liker.



1 kommentar:

  1. Du er tøff, du som vågar deg ut med traktoeren! Håper berre at snøen kjem i passelege mengder. Ønskjer deg ei god helg!

    SvarSlett