tirsdag 3. mai 2016

Det ble ei veske av siste halvdreielsmønsteret






Vevinga gikk greit og jeg fikk sydd sammen ei veske med for.
Det gikk litt over stokk og stein med sømmen. Jeg er ikke av de mest pirkete og tålmodige.





Bildene viser for og bakside av samme veska. Det var sola som plutselig dukka opp.

Ser ut som helt ulike farger .  . 






Problemet oppsto da jeg skulle veve skulderreim.


Rente 2 meter med 60 tråder før jeg oppdaga at det bare var plass til 42 tråder i båndgrinda jeg hadde.
Ble litt doble tråder i mellomrommene.
For et pirk og få trådene gjennom hullene!

Det var selve vevinga som tok knekken på tiltakslysten.
Det mest problematiske var at jeg ville slå til - med grinda.

Det gikk jo ikke når jeg skulle ha renningseffekt og mye smalere vev.


Neste gang skal jeg bruke en vevstol med skei og slagbom!

Jeg ga opp og fant et makramebelte som var litt for kort før det dukka opp et skinnbelte som var ganske perfekt.

Jeg har all respekt for de som skifter mellom båndgrind og flatvev!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar