onsdag 14. juni 2017

Gåsøye gir mange variasjonsmuligheter

Er ferdig med ei rye og er i gang med nummer to.

Denne skal ha ulike trøingsrapporter slik at jeg ser hvilke muligheter som ligger i den hovlinga jeg har valgt.

Øverste bildet viser enkleste trøing nærmest slagbommen: - i spiss - som på mønsteret under.




Jeg slår fremdeles inn med rundballesnorer som lå i en haug på låvegolvet og venta på å bli kasta.
Tipset om å bruke det til innslag i veven fant jeg på Vävspolen.

Neste bilde har litt varierende trøing.

På siste bilde er trøingsrapporten lik hovlingspapporten.

Siste halvdelen av matta skal få toskaftinnslag imellom gåsøyeinnslagene.


For å holde meg til syntetisk gjenbruk er planen å bruke brune kassetband i toskaften.

Lappen med den røde pilen på øverste bildet, er et hjelpemiddel for å minne meg på hvor jeg er i mønsteret.

Ei knappenål holder den på plass og jeg snur den hver gang trøinga skifter retning: fra høgre mot venstre - eller omvendt.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar