onsdag 4. juli 2018

Rutevev med remazolfarga renning



Er i gang med prøveveving i åpen renningsrips.

Ett tykt og et tynt innslag gir rutevirkning. To tykke eller to tynne innslag etter hverandre skifter rutevirkning fra tett til glissen.


.
Prøvde først med innslag av rosa jerseysnor som tykt innslag. Så et parti med grønt strenggarn og et parti med skarp grønn jersey til slutt.

Hadde tenkt å finne strå til innslag, men ettersom jeg har ormegras i hagen så ribba jeg noen bregner for grønt og fant ut at det duger like bra som strå.

Tenkte at det kunne bli skygge for potteplanter i vinduet.

Kanskje ikke så lurt da sola vil falme fargen ganske raskt.

Av de få innslagene jeg har gjort ser det ut som om det skarp grønne harmonerer best med renninga. Det sørgelige er bare at det var en liten rest. . . .
 Skal se om jeg finner grønt garn som jeg kan lage strenggarn av.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar