søndag 14. oktober 2018

Matte på 7 meter er klipt ned




Jeg vever vanligvis tykke, stødige matter som blir ganske tunge.
Da jeg fikk spørsmål om å veve ei matte på 7 meter ble vi enige om at den måtte være ganske tynn og lett, slik at den kunne taes ut og ristes eller vaskes på en grei måte.
Jeg brukte 40- skei og ganske smale filler. 

Denne matta skal erstatte ei gammel matte som var slitt i stykker. Fikk et bilde av den gamle og så at det var to omganger av hver farge. Slike matter var det svigermor  hadde vevd på denne gamle veven som ble satt opp her i sommer og som denne er vevd på. 

Jeg fikk brukt opp mange gamle fillestrimler, men sannelig tok det lang tid.
Nå er matta klipt ned og jeg er klar til frynseknytting og leting etter feil. Lett for at skyttelen hopper over en tråd og må det til litt reparasjon for at ikke hoppetråden skal bli synlig.

Veven ble raskt knytta frem igjen og er nå knytta ned slik at jeg kan veve panama.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar