søndag 18. november 2018

Barnevevstol er fin som prøvevev . .

Vevstua fikk noe tynt hjemmefarga garn som var tova så mye sammen at det var nesten umulig å bruke.
Jeg fikk dratt det fra hverandre og nøsta det opp.
Det er svært mykt og jeg tror det hadde blitt fine skjerf eller sjal. 

Spørsmålet er hvor tett skei en skal bruke og hva slags teknikk.
Garnet er i flere nyanser av gult, blått og grønt.
Samtidig har jeg innmari lyst til å bruke fargeffekt i toskaft.

Jeg lette frem en gammel barnevev og sveipa på gult og grønt garn og tredde det slik at det lå to like farger etter hverandre med jevne mellomrom.
Skulle nok ha hatt større fargekontrast, men jeg ser da tydelig rutemønsteret som noen kaller Log Cabin og andre kaller kastkjäppar eller kuntväv.



Slik så det tova garnet ut før jeg dro trådene fra hverandre.
Greit å sitte med foran TV'n når programmet ikke fenger .  . 

Skal veve litt mer og finne ut om tettheten er bra og om jeg skal veve med enkelt garn. Her har jeg brukt dobbelt garn både i renning og innslag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar