onsdag 19. desember 2018

Veggteppe med kjerringtenner




Ferdigvevde saker har lett for å bli liggende etter at de er nedklipte. 
Montering blir gjerne utsatt, - hvis en da ikke gjør seg et valg: 
 . . . vaske vindu eller knytte frynser .  .?

Jeg knytta frynser og laga opphengskant på et av veggteppene fra i høst, i stedet for å ståke til jul.
Fin musikk var det i radioen også.

Jeg knytta sammen 3 tråder i perleknuter,klipte av frynsene til 2-3 cm før jeg bretta inn og sydde brettekanten fast i et par innslag med renningsgarn.
( litt nedenfor den grønne borden.)

I nedre kanten brukte jeg 4 tråder i perleknutefrynsene.

Fant et messingrør til oppheng og ble ganske så fornøyd med teppet som ikke ligner noe som jeg har vevd før.

Renninga er bomull 12/6 tredd i 40-skei med 2 tråder i anna hver tinn.
Innslaget er ullgarn av ymse kvalitet, men passe tykt til at det dekker renninga helt.

Dett gikk raskt å veve. Bordene dukka opp fra fantasien og det lå ingen plan bak.
Kanskje skulle jeg hatt større ensfarga felt mellom bordene . . 
Det får bli en annen gang.
Det er mer renning på bommen!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar