mandag 25. november 2019

Lite veving i november


Med nyoperert hånd blir det lite veving, men jeg prøvde meg i dag på en liten toskaftvev. 
Det er ei kort og smal renning i grønt bomullsgarn - en rest som ikke havna i søppelbøtta.
Innslaget er rødt trikot-bånd fra Matt-Seppo i ei oppsetting med flere tomme tinner, for å få litt bredde på vevnaden.
Kvaliteten blir brukbart til løper, men jeg har løpere nok og vil prøve med ulikt innslag. Så dette blir nok enda en prøvelapp . . 

På ei av vevstuene jeg er med på har vi satt opp ei renning som er hovla til klosterfønster.
Renninga er bomull 12/3 som er tredd i 60-skei.

Jeg prøvde meg med tykt ullgarn først, men endte opp med lintow i tre farger.

Mønsteret blir ikke så tydelig som med innslag med ull, men kvaliteten blir bedre - tror jeg . 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar