fredag 25. desember 2020

Enda mer skridende rosengang

For et par år siden laga jeg ei pute av noen smale lyse grønne fillestrimler. 

Jeg hadde flere slike nøster og tenkte jeg kunne lage en løper til langbordet som står inntil sofabenken der denne puta har tilhold.

Det ble en nesten 2 meter lang filleløper med border i skridende rosengang.

Den ble nesten like lang som bordet og får trolig plass der på nyåret når juleløperen havner i skuffen igjen.

Jeg liker å veve med smale filler. Det går raskt og det går greit å kombinere med strenggarn som jeg har brukt til mønsterinnslag her.

Det er lettere å få liv i innslagsflatene når en har filler med svak mønstring.

Med ei smal renning i f eks 12/6 kan en lage utkast til gulvmatter.

Ei så smal renning går raskt å hovle om til f eks rutemønster eller andre teknikker en har lyst til å prøve.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar