fredag 15. januar 2021

Mere kuvikas

Min lille venn, vevstolen David har enda flere meter renning tredd til kuvikas. Ser denne teknikken også kalles summer & winter.

Jeg har klipt ned en gang og sydd pute og løper. Nå vever jeg videre med ulike farger og litt variasjon i mønsteret.

Sola skinner rett inn på vevrommet og jeg plukka frem gult garn for å hedre sola og våren som kommer om en venter lenge nok.

Dette er en litt annerledes teknikk som ikke har vært vanlig i Norge.
En forenklet dreiel på 6 skaft og 8 trøer. 
Artig å prøve noe helt nytt.




1 kommentar:

  1. Hei! Jeg Synes det er så fint å lese på bloggen din. Du lager utrolig mye flott. Selv liker jeg å veve. Har en enkel vev hjemme med hest og trinser. Har vevd tepper i gåsøye og kypert. Nå har jeg lyst å lage i rosengang, men sliter å få mønster klart. Bølge eller ormemønster kommer fint fram. Men skulle så gjerne fått til de mønsterene du vever i innlegg fra 21 og 22. Mai 2017. Forstår vel ikke helt motsatt trødd roesengang. Skal jeg trø 1 og 3 med innlegg av fille fra hver side? Forstår ikke dette? Takknemlig for svar. Mvh.Ragnhild

    SvarSlett