mandag 26. juli 2021

Hullbragd på toskaftbunn

 Det tok ganske lang tid og mye garn da jeg vevde hullbragd over hele lengden, så
jeg fortsatte med toskaftbunn og la inn et par border med hullbragd.

På toskaften mellom bordene fikk jeg brukt opp noe flammefarga garn som har ligget ei stund. Ikke så enkelt å finne ut hva jeg ellers skulle brukt det til.

Planen var å overfarge med blått og få nyanser i blågrønt og lilla., men kypefarging er noe søl og en må i alle fall ha inspirasjonen i orden og helst mye garn som skal blåfarges.

Det er utrolig å så mye garn en samler opp - særlig når en farger selv. 

Så spennende å se hvordan fargene blir.

Ser ut som om dette kan bli ei pute med mangefarga hullbragd på ei side og hullbragd på toskaftbunn på andre sida.


Enda er det en god del renning igjen på veven, så da kan jeg velge å klippe ned og tre et annet mønster - eller jeg kan finne frem fillestrimler og lage et veggteppe med hullbragdborder, slik som jeg har vevd tidligere i denne veven.
De to nederste teppene har filleinnslag. Det lilla av farga laken. Det ble jeg bra fornøyd med .  .



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar