søndag 20. november 2022

Klipp og sy . . .

 

Nå står det vanskeligste igjen : - klippe og sy!

Hadde ei lilla renning på 114 tråder. Bredden ble ca 26 cm etter vask.

6 meter renning er ganske mye når en tar det ut av veven.

Jeg hadde en plan, men er ikke sikker på om det går så bra . .
Stoffet er ganske smalt og tynt.

Jeg har tenkt å sy en vest eller enkel jakke - med eller uten ermer.

Er fornøyd med innslagsfargene og angrer for at jeg ikke laget flere "møtes og skilles" - parti.

Synes det ble bra, så det må komme i front. Tenkte å brette stoffet opp foran så det kan bli ei lomme, men stoffet ble ganske tynt og da er det ikke sikkert at det egner seg til å ha noe i lomma.

 Hadde bare 40-skei til denne veven og jeg ville gjerne at renninga skulle synes. Den er farga og har noen lyse partier.

Da stoffet ble vaska så jeg at vrangsida var finere enn det jeg regna som fremside. . . 

Jeg har vevd et myggtjeldmønster i noen partier og bare toskaft i andre.

Ikke vet jeg om jeg tør ta saksa og bestemme meg for hvor jeg skal klippe!

Stoffremsa ligger på stuebordet og jeg går inn og kikker og tenker . . Må sette knappenåler eller tråklesting i morgen der jeg skal klippe.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar